Een bus huren is waarschijnlijk niet iets wat u dagelijks doet, en kan enkele vragen oproepen. De meest gestelde vragen hebben wij voor u op een rijtje gezet.
Wat kost het huren van een touringcar?
Dat is niet zomaar te zeggen, dit is afhankelijk van verschillende factoren:
- zoals de grote van de bus
- de vertrek- en terugkomsttijd
- de bestemming
- hoog of laag seizoen
- bijkomende kosten zoals bijvoorbeeld tol
Voor een prijsopgave zenden wij u een vrijblijvende offerte toe.
Hoeveel personen mogen er maximaal in een touringcar?
In onze touringcars mogen niet meer personen vervoerd worden dan er zitplaatsen zijn. Onze bussen hebben namelijk GEEN staanplaatsen, en ook kinderen dienen een eigen zitplaats te hebben.
Dit is wettelijk verplicht!
Zijn we verzekerd?
Ja. Tijdens de reis bent u bij ons verzekerd, volgens de wettelijke aansprakelijkheid. Dit geldt zolang u in de bus zit. Buiten de bus geld u eigen ziektekosten en/of reisverzekering.
Hoe zit het met de veiligheidsgordels?
Al onze bussen hebben veiligheidsgordels op alle zitplaatsen. De passagiers zijn wettelijk verplicht deze te gebruiken.
Hoe zit het met rolstoelvervoer?
Het is belangrijk dat u bij de reservering aangeeft hoeveel rolstoelen meegaan. Wij moeten daarvoor namelijk de touringcar ombouwen en banken in de garage achterlaten. Het aantal rolstoelplaatsen beperkt natuurlijk wel het overige aantal zitplaatsen in de bus. Dit aantal kunt u bij ons opvragen.
Rolstoelen worden bij ons altijd met speciale klemmen in de vloer verankerd. De passagiers dragen verplicht een veiligheidsgordel. Scootmobielen en zeer grote elektrische rolstoelen kunnen wij niet meenemen omdat we deze niet goed vast kunen zetten. Bovendien is de liftcapaciteit om veiligheidsredenen beperkt. Voor ons geldt altijd VEILIGHEID VOOR ALLES.
Wettelijke bepalingen betreft rijtijden?
Wij hebben een ISO 9001 keurmerk voor ons touringcarbedrijf. Veiligheid is een belangrijk onderdeel van dit keurmerk. Daar hoort ook een uitgeruste chauffeur bij.
Wij houden ons daarom aan maximaal 15 uur per dag werken waarvan maximaal 9 uur rijden. Dit geldt van garage tot garage. Daarna dient de chauffeur een rusttijd van 11 uur te hebben.
Mocht u programma langer zijn, of niet aan de wettelijke tijden voldoen, dan moeten wij een extra chauffeur inzetten. Dit brengt uiteraard extra kosten met zich mee.
Komen er nog extra kosten bij?
U krijgt van ons een offerte inclusief ALLE kosten voor zover deze bekend zijn.
Voor buitenlandse reizen kan dit inclusief of exclusief tolgelden zijn. Als alle details van het programma vantevoren bekend zijn, kunnen we ook de tolgelden meenemen in de offerte.
De prijs is altijd exclusief eventuele parkeergelden. Bij buitenlandse reizen komen ook nog de verzorgingskosten van de chauffeur. Hier dient de klant zelf zorg voor te dragen. In geval van tijdsoverschrijding moeten we ook extra berekenen. Alsls de bus extreem smerig is of bij vernielingen worden er reinigings- of herstelkosten in rekening gebracht.
Nog enkele belangrijke tips voor schoolreizen!
Zorg ervoor dat er niet meer personen in de bus zitten, dan er zitplaatsen zijn.
Zorg voor voldoende begeleiding, en laat deze verspreid door de bus plaatsnemen. Ze kunnen ervoor zorgen dat de kinderen blijven zitten en toezien op orde en netheid.
Maak afspraken over gedrag, wat betreft schoonhouden van de bus, zitten blijven (in de gordels) en afval in de zakjes welke in de bus hangen.
Zet altijd een begeleider bij de noodvoorzieningen, zoals nooddeur en noodhamer.